Prince of Persia
Det er et kappløp mot tiden når prins Dastan motvillig slår seg sammen med prinsesse Tamina for å sikre seg en magisk dolk som gir eieren makt til å reversere tiden og herske over verden.
I middelalderens Persia slår en eventyrlysten prins seg sammen med en rivaliserende prinsesse for å hindre at en sint hersker utløser en sandstorm som kan tilintetgjøre verden. Når prins Dastan lures av en døende vesir til å utløse Tidens sand, er det opp til prinsen og prinsessen å bruke den mystiske Tidsdolken og få sanden tilbake i timeglasset.