Løvenes garde
Tiden er inne! Følg Kion, den andrefødte ungen til Simba og Nala, idet han blir leder av Løvenes garde og samler de beste og dyktigste dyrene til å hjelpe ham med å holde Livets sirkel intakt. Kion samler ikke et team med løver, slik tradisjonen tilsier, men sin egen Løvegarde bestående av Bunga, den modigste, Fuli, den raskeste, Beshte, den sterkeste og Ono, den mest skarpsynte. Men Kion selv må lære brølets kraft å kjenne før en sann og varig fred kan komme til Løveriket.