Tuts skatter: Skjulte hemmeligheter
Det skapte overskrifter verden over da Howard Carter oppdaget Tutankhamon gravkammer i 1922. I tiårene etter oppdagelsen har mange av faraoens uvurderlige gravgjenstander forsvunnet ned i museumskjellere og arkiver over hele Egypt. Nå samles alle de 5398 gjenstandene for første gang i det nye Grand Egyptian Museum.