Comuneros
De Opstand van de Comuneros was een opstand van burgers uit Castilië tegen Karel I, tot ze de Slag bij Villalar op 23 april 1521 verloren. Hierna werden de leiders Juan de Padilla, Juan Bravo en Francisco Maldonado gevangen genomen en geëxecuteerd.