Ete 96
Het is 15 augustus en zoals ieder jaar gaan Paul en zijn vrienden picknicken op het eiland Callot. Dit jaar komt de groep vast te zitten door het hoge water en ontstaat er onenigheid over wat ze moeten doen. Er ontstaan spanningen wanneer de volwassenen ruzie maken over wie er verantwoordelijk is. Paul, die balanceert tussen zijn kindertijd en volwassenheid, wordt zich bewust van zijn eigen persoonlijkheid.