Moord in Grasse
In een enfleuragetank in de stad Grasse wordt een lijk ontdekt dat bedekt is met gloeiend vet. Een tatoeage op het lichaam van het slachtoffer leidt naar de legendarische 13e parfumnoot - de mythische Graal van parfumeurs - die teruggaat tot het oude Egypte. Hoofdinspecteur Marianne Dusseyre moet samenwerken met haar voormalige schoondochter, de jonge Sophie Mournel, om de waarheid te onthullen.