Algérie secrète
Hidden Algeria is een hedendaags filmportret van een van de minst bekende landen op onze planeet, Algerije. Deze drie keer 50 minuten durende reisverhalen verkennen de hoofdstad Algiers, de kuststeden die deze Noord-Afrikaanse natie hebben gevormd en de grote Saharawoestijn, die 70 procent van het oppervlak beslaat.
Hidden Algeria is een hedendaags filmportret van een van de minst bekende landen op onze planeet, Algerije. Deze drie keer 50 minuten durende reisverhalen verkennen de hoofdstad Algiers, de kuststeden die deze Noord-Afrikaanse natie hebben gevormd en de grote Saharawoestijn, die 70 procent van het oppervlak beslaat. Algerije is een land dat minder dan 60 jaar geleden onafhankelijk werd, maar zijn geschiedenis gaat terug tot de eerste mens die in de bossen van de eens zo weelderige Saharawoestijn jaagde. Het is een land met tegengestelde landschappen van bergen, zee en zand, met een groot aantal Berberstammen en eeuwenoude culturele tradities. Hidden Algeria is een ruwe diamant en onthult een schat aan bezienswaardigheden.