Bringing Down the House
Peter Sanderson (Steve Martin) er en småkjedelig L.A.-advokat som forsøker å komme over skilsmissen fra kona. På nettet møter han en ung, blond kvinnelig advokat. Når Peter inviterer henne hjem på en romantisk date, får han sitt livs sjokk! Hun er verken ung, blond eller advokat, tvert imot er hun en stor, høylytt kvinne ved navn Charlene (Queen Latifah), som attpåtil har rømt fra fengsel. Hun påstår at hun er uskyldig dømt og vil at Peter skal hjelpe henne med å bli renvasket. Når han nøler, begynner Charlene å snu Peters velordnende verden opp ned. Til slutt peker alt mot det fullstendige kaos ... Regissør Adam Shankman har med Bringing down the House lykkes i å lage en fantastisk varm og morsom komedie om hva som kan skje når to ulike verdener møtes. Steve Martin er lysende i rollen som den frustrerte advokaten, og hip-hop stjernen Queen Latifah viser et stort talent for komedieskuespill som den helsprø Charlene. Filmen gikk rett inn på førsteplassen på den amerikanske kinotoppen!