Den lille
En hebraisk gutt i oldtidens Israel får beskjed fra faren om å selge det lille, gamle eselet sitt, Den lille, og drar til markedet i Jerusalem med det. Gutten finner ingen kjøpere der og er i ferd med å gi opp når han møter en snill mann som heter Josef. Josef kjøper Den lille og bruker ham til å få sin gravide kone, Maria, til Betlehem.