Skilpadden og haren
I det store kappløpet stopper den raske haren for å vise seg frem for jentekaniner. Skilpadden, som humper av sted sakte, men sikkert, vinner, selv om haren prøver seg på en siste innspurt. (Tredje Oscar-vinner, 1933-34)