I blanke messingen
En gruppe arbeidsledige menn i arbeiderklassen i den depressive Midlands-delen av England bestemmer seg for å tjene penger som Chippendales-dansere, som resulterer i flere komiske komplikasjoner i livene deres.
Robert Carlyle og Tom Wilkinson spiller i denne kritikerroste komedien om seks arbeidsledige menn i søken etter en ny inntekt. De blir inspirert av en gruppe mannlige strippere, så de bestemmer seg for å tjene gode penger ved å starte et strippeshow selv, med en liten forskjell. De planlegger å gå «full monty» og strippe helt naken! Har de styrken til å blotte seg helt?