Grønnskollingen
Den klumsete 12-åringen Henry Rowengartner (Thomas Ian Nicholas) kan, etter å ha fjernet gipsen på den brukne armen sin, kaste en baseball i 160 km/t! Ikke nok med det, men når Chicago Cubs får høre om Henrys fantastiske egenskap, vil de at han skal hjelpe dem med å få laget sitt opp fra bunnplasseringen i ligaen. Og med hjelp fra en eldre ballkasteekspert (Gary Busey), ser det ut som Henry faktisk kan klare det!