Mesterdetektiven Basil Mus
Sporene er klare, og århundrets jakt er i ferd med å utfolde seg i Disneys største lille mysterium. Bli med på en reise gjennom brosteinsgatene i London i 1897, hvor en mistenkelig sak er den spennende starten på dette musikalske eventyret. Olivia, datteren til en leketøysmaker, ber Basil om hjelp til å løse farens forsvinning. Klarer Basil å lure kriminelle professor Ratigan? Inneholder tobakkskildringer.