Mikes Nye Bil
Mike oppdager at å være den beste lattersamleren i Monsters Inc. i lang tid har sine fordeler, som for eksempel å tjene nok til å kjøpe en bil med sekshjulsdrift full av utstyr. Men lukten av ny bil varer ikke lenge når Sulley starter en mislykket veiprøve som lærer Mike betydningen av å være en angrende kjøper. Mikes stolthet av den nye bilen blir bare overgått av Sulley mangel på ferdigheter bak rattet. De blir til slutt enige om at det beste trolig er å gå til jobb, iallfall i dag.