Frank Castle jakter på dopkongen som er ansvarlig for familiens dødsfall. Når oppdraget hans mislykkes, må han innse at hans gamle partner er en del av den korrupte dopringen.
Frank Castle er en politibetjent hvis familie ble drept av en bilbombe som ble plantet av mafiaen. Da mange trodde han døde i eksplosjonen, måtte Castle forsvinne. Han skapte sitt eget bosted i kloakken under byens gater og hevnet familiens drap ved å drepe 125 forbrytere over de neste fem årene. Castles tidligere partner, Jake Berkowitz, tror at Castle er i live og er den motorsykkel-kjørende hevneren som har fått kallenavnet THE PUNISHER. I mellomtiden, har Castle på egenhånd svekket byens kriminalitet, og har derfor gjort mannen som er ansvarlig for familiens død, sårbar: Gianni Franco. Når Francos uskyldige sønn blir kidnappet av en rivaliserende gjeng, den japanske Yakuza, finner Castle seg i den ironiske posisjonen der han hjelper mannen som han vil drepe.