Robin Hood og hans lystige venner
Den edle kong Rikard Løvehjerte har forlatt England for å lede et korstog til Det hellige lang, og legger de aller fattigste i hendene på sin forræderske bror, prins Johan. Etter at faren til Robin Hood blir drept av prins Johans menn, samler han en gjeng i Sherwoodskogen for å forsvare alle mot hans onde makt.