Rules Don't Apply
En ung mann får jobb hos Howard Hughes og finner seg selv sugd inn i verdenen til den eksentriske mogulen, men risikerer å komme på kant med sin nye sjef når han forelsker seg i en kontraktskuespillerinne i hans nyeste film, noe Hughes uttrykkelig forbyr.
En aspirerende ung skuespillerinne (Lily Collins) og hennes ambisiøse unge sjåfør (Alden Ehrenreich) sliter håpefullt med den absurde eksentrisiteten til den vilt uforutsigbare milliardæren Howard Hughes (Warren Beatty), som de jobber for. Det er Hollywood, 1958. Småbyskjønnhetsdronningen, sangforfatteren og den fromme baptistjomfruen Marla Mabrey (Collins), under kontrakt med den beryktede Howard Hughes (Beatty), ankommer Los Angeles. På flyplassen møter hun sjåføren sin, Frank Forbes (Ehrenreich), som er forlovet med sin kjæreste fra 7. klasse og er en dypt religiøs metodist. Deres umiddelbare tiltrekning setter ikke bare deres religiøse overbevisning på prøve, men går også mot Hughes viktigste regel: ingen ansatte har lov til å ha et forhold på noen måte med en kontraktskuespillerinne. Hughes’ oppførsel krysser med Marla og Frank på svært separate og uventede måter, og mens de blir trukket dypere inn i hans bisarre verden, blir verdiene deres utfordret og livene deres endret.