Saving Giraffes: The Long Journey Home
Sjiraffene i Kenyas Rift Valley er nesten forsvunnet – bestanden er utslettet av krypskytteri og krig. Etter tiår med kamp setter lokalsamfunnet ut for å bringe sjiraffen tilbake, og starter med en flokk på åtte. Styrtregn forårsaker imidlertid enorm flom, noe som etterlater flokken strandet. Et team med veterinærer, ledere i lokalsamfunnene og miljøforkjempere må forsøke en farlig redning før det er for sent.