Eragon
W mitycznym świecie nastolatek zostaje smoczym jeźdźcem z pomocą mądrego starca. Chłopiec i jego nowo wykluty smok mszczą się za morderstwo wuja chłopca, ratują piękną wojowniczkę i dołączają do ruchu oporu wobec despotycznego króla.