Neskrotná
Rozhodnutá ísť vlastnou cestou v živote, Merida sa postaví proti dlhovekému zvyku, ktorý je posvätný pre nepoddajných a búrlivých zemepánov. Keď jej činy nenávratne spustia chaos v kráľovstve, Merida musí využiť všetky svoje schopnosti, aby zvrátila ohavnú kliatbu, kým nie je neskoro... a odhalila význam skutočnej statočnosti.