Bono och Edge från U2 återvänder till Dublin med Dave Letterman och reflekterar över sin resa som musiker och vänner. Detta specialprogram innehåller aldrig tidigare visade klipp och intervjuer om processen bakom deras låtskrivande och inspirationen till deras största hits. Filmen är regisserad av Morgan Neville, och det är en berättelse om en unik vänskap utan like i rockmusikens historia.
Under nedstängningen 2020 ägnade Bono och Edge tid åt att återvända till sina mest ikoniska låtar och gjorde nyinspelningar av dem för dagens publik. När de var klara bjöd Bono in Dave till ett möte i Dublin och deras konsert i den gamla biografbyggnaden Ambassador längst upp på O’Connell Street. Morgan Neville har regisserat denna konsertfilm, som även är ett reseäventyr och historien om en unik vänskap utan like i rockmusikens historia.