Gräshoppan och myrorna
När en lat gräshoppa hellre vill sjunga och dansa än att samla mat som sina myr-kompisar, får han ångra sig när vintern kommer. Myrorna räddar hans liv och i gengäld underhåller han dem med sin musik.