Hitler's Disastrous Desert War
Axelmakterna i Nordafrika vinner all fler strider tills i november, 1942, då brittiska och amerikanska arméer börjar slå tillbaka.
När den brittiska armén är nära att besegra Mussolinis italienska styrkor skickar Hitler förstärkningar; Afrikakåren, ledda av general Rommel. Ökenräven är i vinnande form tills Montgomery, den brittiske befälhavaren, sätter ihop en plan för att krossa sin motståndare. Efter den amerikanska landningen i Nordafrika har axelarmén inget annat val än att kapitulera och sätta stopp för ökenkriget.