I Hate Christian Laettner
Han gjorde kanske det mest dramatiska kastet någonsin i NCAA-basketturneringens historia. Han är den enda spelaren som har startat i fyra raka Final Fours och bidrog till att Duke vann två amerikanska mästerskap. Han hade utseendet, intelligensen och prestationerna. Så varför har Christian Laettner varit så illa omtyckt bland så många under så lång tid?
Han gjorde kanske det mest dramatiska kastet någonsin i NCAA-basketturneringens historia. Han är den enda spelaren som har startat i fyra raka Final Fours och bidrog till att Duke vann två amerikanska mästerskap. Han hade utseendet, intelligensen och prestationerna. Så varför har Christian Laettner varit så illa omtyckt bland så många under så lång tid? Kanske var det den gången han stampade en liggande spelare i bröstet, striderna han hade med sina lagkamrater eller en uppfattning om att han hade vissa rättigheter. Men ibland är inte uppfattningen verklighet. I Hate Christian Laettner tar en titt på den polariserade personlighetens andra sida för att avslöja den fullständiga historien bakom denna åskledare inom collegebasketen. Med omfattande tillgång till Laettner, aldrig tidigare visade bilder och perspektiv från alla håll, är denna film en närstudie av mannen som många har sett på som självaste ”Blue Devil”.