LANCE
Baserat på omfattande intervjuer och samtal med Lance Armstrong berättar den tvådelade, fyra timmar långa filmen historien om cyklistens början i Texas som ung stjärncyklist, hans hemska kamp mot testikelcancer, återhämtningen och framväxten som global ikon med sju Tour de France-titlar i rad, och därefter hans stora fall, efter att han exponerats i en av historiens största dopingskandaler.
Från den hyllade regissören Marina Zenovich kommer LANCE, en fascinerande, avslöjande, omfattande krönika om en av de mest inspirerande, och sedemera ökända, idrottarna genom tiderna. Baserat på omfattande intervjuer och samtal med Lance Armstrong berättar den tvådelade, fyra timmar långa filmen historien om cyklistens början i Texas som ung stjärncyklist, hans hemska kamp mot testikelcancer, återhämtningen och framväxten som global ikon med sju Tour de France-titlar i rad, och därefter hans stora fall, efter att han exponerats i en av historiens största dopingskandaler. Armstrong reflekterar, tillsammans med en samling lagkamrater, vänner, rivaler och journalister, kring hans historia och skapar en fascinerande karaktärsstudie, där de fångar ett unikt kapitel inom idrottens historia och insisterar på att publiken gör sina egna tolkningar av de många olika sidorna i en komplex saga.