Orangutangräddning
Orangutanger delar nästan 97 procent av vårt mänskliga DNA och är vår närmaste djursläkting. För bara 100 år sedan strövade uppskattningsvis 600 000 orangutanger runt i Borneo och Sumatras regnskogar. Men på grund av tjuvjakt, förstörelse och olaglig handel är orangutanger nu en av världens mest utrotningshotade arter. Men det finns hopp.