På yttersta grenen
Trädbeskäraren Kalle Anka försöker överlista de busiga jordekorrarna Piff och Puff, när han upptäcker att de lagrar ekollon i trädet han sköter. Kalle orsakar problem för duon med sin grenskärare (som jordekorrarna misstar för en fågel) och hink med tjära, men Piff och Puff får övertaget och Kalle får sitt livs chock.