Buffalo Hayalleri
14 yaşındaki Josh Townsend, şehirden New Mexico'ya taşınmaktan memnun değildir. Dr. Townsend, Josh'a laboratuvarda bir iş verir, ancak Josh 16 yaşındaki Navajo (Amerikan Yerlisi) Tomas'a bufalo sürüsü için yardım etmeye gider. İş yorucudur, şehre gitmek için sabırsızlanan Tomas, bufalonun önemini halkına anlatmaya çalışan Josh'tan pek etkilenmez. Dağ bisikletçisi Josh, kötü motorcu Kyle ve arkadaşlarıyla tanışır. Josh, onları kutsal bir yerli noktasına götürür ama Kyle ve dostları bölgeyi mahveder. Josh kendini suçlu hisseder, Tomas ona çok kızmıştır. Tomas'ın büyükbabası John Walk Sacred, iki çocuğu bir aydınlanma yolculuğuna gönderir. Tomas savaşçı olmayı, bizon avlamayı ve kabilesine bakmayı hayal ederken, Josh onu uçmaya teşvik eden bir şahin hayal eder.