İngiliz şef Tom Aikens’ın İstanbul’daki mutfak maceralarını anlatan Tom Aikens ile İstanbul’un En İyileri’nde, Tom’un İstanbul’da bir restoran açtıktan sonra en iyi malzemelerle bu şehrin kültürel tarifini öğrenmek için çıktığı yolculuğu izliyoruz. Tom’a İstanbullular eşlik ediyor ve Tom sahip olduğu bütün bilgileri ve ilhamı kullanarak kendi İstanbul reçetelerini çıkartmak için mutfağa gidiyor.