Avalon High
Allie Pennington on innoissaan, kun saa tietää jäävänsä Avalon Highin valmistumiseensa asti. Hän alkaa uskoa, että joillain koulussa on keskiaikaista verta, kun tutkii kuningas Arthurin perintöä. Mitä syvemmälle Allie kaivelee, sitä vakuuttuneempi hän on siitä, että hänen koulunsa on nykypäivän Camelot, ja että hänen tehtävänsä on ratkaista arvoitus ennen kuin pahamaineinen Mordred voittaa taas.
Allie Pennington (Britt Robertson) on haltioissaan, kun vanhemmat kertovat hänen opiskelevan Avalon High’ssa valmistumiseensa asti. Hän voi vihdoin liittyä yleisurheilujoukkueeseen, hankkia uusia ystäviä ja olla normaali lukio-opiskelija. Allie kuitenkin huomaa pian saapumisensa jälkeen jotain outoa olevan tekeillä. Tehdessään tutkielmaa varten taustatyötä kuningas Arthurin perinnöstä hän alkaa huomata kiinnostavia yhtäläisyyksiä menneisyyden ja nykyisyyden välillä alkaen komeasta pelinrakentaja Willistä (Gregg Sulkin), tämän cheerleader-tyttöystävästä Jenistä (Molly Quinn) ja heidän parhaasta ystävästään Lancesta (Chris Tavarez) aina Willin pohdiskelevaan velipuoleen Marcoon (Devon Graye) ja outoon poikaan nimeltä Miles (joey Pollari) sekä pyöreän pöydän ritareiden lailla käyttäytyviin amerikkalaisen jalkapallon pelaajiin. Mitä syvemmälle Allie kaivelee, sitä varmempi hän on siitä, että hänen koulunsa on nykypäivän Camelot, ja että hänen tehtävänsä on ratkaista arvoitus ennen kuin pahamaineinen Mordred voittaa jälleen.