Descendants: The Rise of Red
Kun Herttakuningatar yrittää kaapata vallan Auradonissa, hänen kapinallinen tyttärensä Red ja Tuhkimon perfektionistitytär Chloe palaavat yhdessä ajassa taaksepäin yrittäen estää traumaattisen tapahtuman, joka teki Redin äidistä pahiksen.
Auradonin koulun uutena rehtorina entinen pahislapsi Uma kutsuu kouluun toisenkin pahislapsen Redin, joka on Ihmemaan tyrannimaisen Herttakuningattaren tytär. Herttakuningatar on jo kauan kantanut kaunaa Auradonille ja varsinkin Tuhkimolle ja tarttuu nyt kostotilaisuuteen tuodessaan tyttärensä kouluun. Kun Herttakuningatar yrittää kaapata vallan Auradonissa, Redin täytyy tehdä yhteistyötä Tuhkimon perfektionistityttären Chloen kanssa. Yhdessä he palaavat ajassa taaksepäin yrittäen estää traumaattisen tapahtuman, joka teki nuoresta Herttakuningattaresta pahiksen.