Endurance
Etelämantereen tutkimusmatkailija Ernest Shackleton piti miehistönsä hengissä yli vuoden, vaikka heidän aluksensa jäi jumiin jäihin, mikä on legendaarinen osoitus johtajuudesta ja sitkeydestä. Sata vuotta myöhemmin tutkijatiimi lähtee etsimään uponnutta laivaa. Nämä merkittävät tutkimusretket, joita yhdistää samanlainen sisukkuus ja päättäväisyys, nivovat yhteen erään historian suurimmista selviytymisestä ja ihmisen mielen voimasta kertovista saagoista. Jotkin liikkuvat valosarjat tai -kuviot voivat häiritä valoherkkiä katsojia.