Ruby Bridges
Når smarte seks år gamle Ruby blir valgt til å være den første afroamerikaneren til å integrere den lokale barneskolen i New Orleans, står hun plutselig overfor ekte styggedommer og rasisme for aller første gang. Men Ruby blir guidet av moren og farens kjærlighet, og den heroiske kampen om utdannelse blir en lekse for oss alle.