Shake it Up
Cece Jones og Rocky Blue er bestevenner som deler tiden mellom å navigere opp- og nedturer på ungdomsskolen og å danse profesjonelt i det populære danseprogrammet «Shake it Up, Chicago!»
Cece Jones og Rocky Blue er to ambisiøse jenter som vokser opp i Chicago og drømmer om å bli profesjonelle dansere. De får muligheten etter å ha lykkes på audition for det populære danseprogrammet «Shake it Up, Chicago!» Cece støttes i hovedsak av alenemoren Georgie, så lenge hun hjelper med Flynn, den uskikkelige lillebroren. Ty, Rockys storebror, er oppmuntrende, og også Deuce, deres felles venn. De utspekulerte utvekslingselevene Gunther og Tinka, som også vil konkurrere i dans, prøver stadig å undergrave jentene.