A.N.T. - Akselerert Naturlig Talent
Etter å ha hoppet over flere klassetrinn på grunn av sin høye intelligens og store talenter, blir det musikalske vidunderbarnet Chyna Sparks tatt opp i Akselerert Naturlig Talent (A.N.T.)-ordningen på den videregående skolen. Der møter hun de andre begavede elevene Olive og Fletcher. Sammen innser de at deltakelsen i ordningen betyr at de må holde de eldre elevene på avstand. De setter nemlig ikke særlig stor pris på småungene i A.N.T.-ordningen.