Stealing Van Gogh
Andrew Graham-Dixon gaat de confrontatie aan met de wereld van de kunst en de georganiseerde misdaad om het ware verhaal achter de grootste kunstroof van de 21e eeuw te onthullen.
Andrew Graham-Dixon gaat de confrontatie aan met de wereld van de kunst en de georganiseerde misdaad om het ware verhaal achter de grootste kunstroof van de 21e eeuw te onthullen. In december 2002 werden tijdens een brutale en gewaagde overval door ervaren professionele dieven twee onbetaalbare en historisch belangrijke schilderijen gestolen uit het Van Gogh Museum in Amsterdam. Het is onbekend wat er met de meesterwerken is gebeurd en welk nut ze hebben gehad voor de criminelen, die ze nooit kunnen verkopen of tentoonstellen. Andrew reist door Europa en begeeft zich tussen de werelden van kunst en criminaliteit. Hij ontmoet politie, officieren van justitie en kunstexperts om te ontdekken hoe de wereld van de georganiseerde misdaad gebruikmaakt van gestolen kunst.