Légendes de France
Door een originele en magische blik op het regionale erfgoed van Frankrijk te werpen, ontdekken we de fascinerende wereld van de meer fantasierijke aspecten van eeuwenoude legendes. Die willen we in deze documentairecollectie laten zien.
Door een originele en magische blik op het regionale erfgoed van Frankrijk te werpen, ontdekken we de fascinerende wereld van de meer fantasierijke aspecten van eeuwenoude legendes. Die willen we in deze documentairecollectie laten zien. We roepen de intense spanning van kinderangsten op en zetten populaire mythen naast de historische feiten waar ze uit zijn voortgekomen. Dit zijn legendes die nog steeds resoneren in de bossen, valleien, stranden en bergen van Frankrijk. De verhalen kunnen angstaanjagend en verbazingwekkend zijn, maar in wezen gaat het om een reeks mystieke en duistere raadsels, geïnspireerd door de natuurpracht van het Franse landschap, die opgelost moeten worden. Piraten, duivelse beesten, betoverde bossen, angstige herderinnen, behekste meren, amfibische monsters en gevangen prinsessen spelen de hoofdrol in de legendes die ons van noord naar zuid en van oost naar west inspireren om Frankrijk met een nieuwe blik te bekijken. In zes afleveringen worden zes regio's besproken: Elzas, Auvergne, Bretagne, Normandië, Provence en Corsica.