Donald møter nye venner
Donald er på et av sine største eventyr, en blanding av realfilm og klassisk Disneyanimasjon full av bilder og lyder fra Sør-Amerika. Donald får magiske gaver fra sine venner, og de blir hans pass til en musikalsk reise med José Carioca og Panchito. Med disse ekspertene som veiledere opplever Donald alle lokale særtrekk, og hvert stopp er fullt av overraskelser og sanger.