Donalds nevøer
Donald forsøker å praktisere barnepsykologi (med en bok kalt Moderne barnetrening) på sine tre besøkende nevøer – Ole, Dole og Doffen – som elsker å drive ugagn og tulle med sin lenge lidende onkel Donald. Boken har lite innvirkning på bråkmakertrioen, som skaper kaos for Donald og huset hans.