Ete 96
Det er 15. august, og akkurat som hvert år har Paul og vennene hans en stor piknik på Callot Island. Men dette året blir de fanget når tidevannet kommer inn, og alle er uenige om hva de skal gjøre. Spenningene stiger mens de voksne krangler om hvem som er ansvarlig. Samtidig blir Paul, opprørt og fanget mellom barndom og voksenliv, klar over individualiteten sin, mens han drukner i fantasien sin.