Friminutt: Skolefri
Skoleåret er over, og TJ Detweiler ser frem til sommer. Det blir fort kjedelig når vennene drar på leir ... til han oppdager en plan om å kutte ut sommerferien. En gal eks-rektor, dr. Benedict, vil bruke en laser for å endre været og få konstant vinter. Med trusselen om skole året rundt samler TJ gjengen og får uventede allierte, frøken Finster og rektor Prickly, i et eventyr for å redde ferien.