Skyldig på mistanke
Iscenesatt i Hollywood på tidlig 1950-tallet. En regissør er under etterforskning fra McCarthyite-komiteene som jager kommunistsympatisører. Selv om han har gjort kompromisser for å få fremgang i karrieren, vil han ikke ofre vennene sine for å redde den.
Denne mektige regissør- og manusforfatterdebuten til veteranprodusent, Irwin Winkler, gjenskaper det kreative samfunnets beryktede «Svarteliste-æra». Robert De Niro spiller Merrill, en «A-liste»-regissør som kan gjenopplive den stagnerte karrieren sin ved å vitne mot venner som er mistenkte kommunister. Annette Benning er Merills ekskone, som deler malstrømmen av skandale som trekker dem sammen... mens sjansen hans til å noensinne skape filmer igjen glir lenger unna.