Boktyven
Geoffrey Rush og Emily Watson spiller i denne rørende filmen basert på bestselgeren om ei jente (Sophie Nélisse) som forvandler livene til de rundt henne i Tyskland under andre verdenskrig.
Geoffrey Rush og Emily Watson spiller i denne inspirerende filmen basert på bestselgeren om Liesel (Sophie Nélisse), en jente adoptert av et tysk par (Rush og Watson) som skjuler en jøde (Ben Schnetzer) fra Hitlers hær. Snart oppdager Liesel at ord og fantasi hjelper henne å flykte fra det som skjer rundt familien hennes i denne bemerkelsesverdige filmen.