Mikke Mus (Kortfilmer)
I denne helt nye serien med korte tegnefilmer befinner Mikke Mus seg i sprøe situasjoner sammen med vennene sine over hele verden! Minnis kafé går tom for croissanter og Mikke må kjempe seg igjennom gatetrafikk og andre parisiske hindringer underveis. På årets varmeste dag må Mikke, Donald og Langbein finne kreative måter å holde seg nedkjølt på!
Med den komiske stilen av klassiske Mikke Mus, presenterer denne serien korte tegnefilmer med Mikke i et bredt spekter av humoristiske situasjoner som viser hans modighet og frekkhet, sammen med hans elskede sjarme og godhjertethet. I hver kortfilm finner vi Mikke i en annerledes moderne setting, som for eksempel i Santa Monica, New York, Paris, Beijing, Tokyo, Venezia og Alpene, og her står han overfor en sprø situasjon, spontan komplikasjon og en opptrapping av fysiske og visuelle latterbomber. Historiene inneholder også ekte hjertelige og heroiske øyeblikk når Mikke utforsker og opplever livet med sine komiske partnere: Minni Mus, Donald Duck, Dolly Duck, Langbein og Pluto.