Francúzska depeša Liberty, Kansas Evening Sun
FRANCÚZSKA DEPEŠA od vizionárskeho režiséra Wesa Andersona oživuje zbierku poviedok z posledného čísla časopisu vydaného vo fiktívnom francúzskom meste Ennui-sur-Blasé v 20. storočí. Mnohé zo svetoznámych hviezd excelujú v tejto pocte novinárom, vrátane Benicia Del Tora, Adriena Brodyho, Tildy Swinton, Timothéeho Chalameta, Jeffreyho Wrighta, Frances McDormand, Léy Seydoux, Stephena Parka, Owena Wilsona, Willema Dafoea, Lyny Khoudri, Mathieua Amalrica, Christopha Waltza, Edwarda Nortona, Jasona Schwartzmana, Henryho Winklera, Anjelicy Hustono a Billa Murrayho. Po smrti Arthura Howitzera, šéfredaktora Francúzskej depeše, sa stretnú jeho zamestnanci, aby mu napísali nekrológ, čo vedie k vytvoreniu štyroch poviedok: Prvá, inšpirovaná spisovateľom Herbsaintom Sazeracom (Wilson), je znepokojujúcim cestopisom po spustnutých častiach mesta. J.K.L. Berensenová (Swinton) ponúka “Majstrovské dielo z betónu” o Mosesovi Rosenthalerovi (Del Toro), šialenom kriminálnikovi a maliarovi a jeho väzenskej dozorkyni a múze (Seydoux). “Revízia Manifestu” od Lucindy Krementzovej (McDormand, ktorej postava je poctou ikonickej spisovateľke z The New Yorkera Mavis Gallant), je kronikou lásky a smrti na vrchole študentskej revolty. A spisovateľ Roebuck Wright (Jeffrey Wright) stvoril napínavý príbeh o drogách, únose a výbornom jedle v policajnom štýle so “Súkromnou jedálňou policajného komisára.“ FRANCÚZSKA DEPEŠA LIBERTY, KANSAS EVENING SUN je plná neobvyklých, vizuálne hodnotných, zložitých, detailných a zábavných elementov, ktoré publikum očakáva od scenáristu a režiséra Wesa Andersona.