The Color of Friendship
Mahree, uppvuxen under apartheid i Sydafrika, och Piper, kongressledarens dotter i Washington, D.C., måste bo tillsammans hemma hos Piper under en hel skoltermin. Efter att ha insett att deras förutfattade meningar om varandra var felaktiga, lär de sig hur äkta vänskap kan se ut.