Santo Nero, Il
Tijdens de festiviteiten ter ere van San Calogero, gebeurt er iets irrationeels in de kleine stad. De lokale bevolking, die onverschillig staat tegenover de aanwezigheid van de immigranten, vereert de heilige uit Carthago, een man die ooit als verstekeling van boord is gekomen. Net als de duizenden illegale immigranten die de Siciliaanse kusten bereiken.