Wielki Joe
Kiedy spokojna egzystencja Joe, prawie 5-metrowego goryla, zostaje zakłócona przez kłusowników, jego przyjaciółka Jill i zoolog Gregg ratują niewinnego przyjaciela, przenosząc go do bezpiecznego azylu dla zwierząt w Kalifornii. Ale bezpieczeństwo Joe’go nie trwa długo, ponieważ na swój celownik bierze go bezwzględny myśliwy.
Do klasycznych przygód Disneya dołącza Wielki Joe – niezapomniana opowieść o przyjaźni, odwadze i wielkim sercu. Legendarny Joe, skory do zabawy czterometrowy goryl i opiekująca się nim najlepsza przyjaciółka Jill Young (Charlize Theron) dorastali razem w górach Afryki Środkowej. Gdy ich beztroskie życie zakłócają kłusownicy, Jill oraz zoolog Gregg O’Hara (Bill Paxton) postanawiają wywieźć swojego przyjaciela do rezerwatu w Kalifornii. Jednak tu również czyha na niego niebezpieczeństwo. Rozgłos sprawia, że goryl staje się celem wroga sprzed lat – bezwzględnego myśliwego, który nie cofnie się przed niczym, by go schwytać. Urok osobisty i niesamowita odwaga sprawią, że Wielki Joe wypełni wasze serca magią.